Kongres Komunikacji Kryzysowej
Public relationsWarszawaKongres
Hotel Novotel Airport
Kongres Komunikacji Kryzysowej
Reputacja a kryzys – zagrożenia i szanse dla skutecznej komunikacji

Wstęp bezpłatny

Wydarzenie poświęcone nowoczesnemu podejściu do reputacji oraz zarządzania kryzysowego. Uczestnicy kongresu spotkają prelegentów specjalizujących się w komunikacji i budowaniu reputacji oraz ich spojrzenie na trendy i zjawiska, które obserwują, jako praktycy. Realne historie z kraju i ze świata analizowane pod kątem skuteczności i błędów – marki, które z kryzysów wyniosły nową siłę oraz marki, które niemal się nie podniosły. Praktyczne wskazówki dotyczące narzędzi i metod prewencji i reagowania. Przewidywania, jakie są nadchodzące źródła kryzysów i jak się do nich przygotować, w epoce ogólnego kryzysu zaufania. Nowe spojrzenie na reputację w kontekście zmian, które jutro mogą dotknąć każdej firmy.


Do udziału w Kongresie zapraszamy w szczególności:


  • Prezesów Zarządu
  • Wiceprezesów Zarządu
  • Członków Zarządu
  • Dyrektorów Generalnych
  • Dyrektorów ds. Komunikacji Kryzysowej
  • Dyrektorów ds. Komunikacji
  • Dyrektorów PR 
  • Rzeczników Prasowych
  • Dyrektorów ds. Marketingu
  • Dyrektorów ds. Korporacyjnych
  • Dyrektorów Operacyjnych
  • Dyrektorów ds. Produkcji



Zapewniamy uczestnikom Kongresu bezpłatny parking na terenie hotelu.

Partnerzy:

Patron

IMM

Patron Medialny

ProtoPRnews.plpublicrelations.pl

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • 08:55Powitanie uczestników

    Magdalena Sokulska, Project Manager, Puls Biznesu

  • 09:00Wyzwania kryzysowe – jakie są nadchodzące źródła kryzysów?

    • Przemysław Mitraszewski, None Managing Partner, Lighthouse
    • światowe trendy
    • zmieniająca się rola biznesu jako lidera w zaufaniu społecznym 
    • zaangażowanie marek – nowe pola do ekspansji
    • zmiana w jakości dialogu z konsumentem 
  • 09:30O pracy dziennikarza śledczego na tropie kryzysu - dziennikarstwo interwencyjne od kuchni

    • Dawid Tokarz, None Dziennikarz, Puls Biznesu
  • 10:00PANEL DYSKUSYJNY Cisza przed burzą – prewencja – jak się ustrzec i jak się uchronić przed kryzysem?

    • , None Moderator: Magdalena Zwolińska, Partner, Lighthouse
    • Paweł Sanowski, None Prezes Zarządu, Instytut Monitorowania Mediów
    • Dr inż. Bożena Rutkowska, None Medical Professional Relationships Manager, Reckitt Benckiser Health – Mead Johnson Nutrition Poland
    • Alfred Kubczak, None Dyrektor ds. Korporacyjnych, Żabka Polska
    • radar zagrożeń – narzędzia
    • monitoring mediów
    • procedury wczesnego ostrzegania
    • gotowe procedury reagowania / manuale / aktualizacje
  • 10:45Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!

  • 11:00PANEL DYSKUSYJNY Jaką wartość stanowi reputacja i jak ją mierzyć?

    • , None Moderator: Jarosław Bańda, Managing Director, Lighthouse
    • Michał Sadowski, None CEO & Founder, Brand24
    • Mikołaj Piotrowski, None Head of Marketing & Communications, Central-Eastern Europe, Nielsen
    • Malwina Wrotniak, None redaktor naczelna, Bankier.pl
    • pomiar wartości marki – najcenniejsze marki świata
    • pomiar poziomu zaufania do marek
    • jak jeden komunikat może wpłynąć na wartość przedsiębiorstwa/ marki?
    • przykłady realnych sytuacji
    • jak realnie zbadać straty wizerunkowe? czy da się je kiedyś odbudować? 
  • 11:45Wybuch kryzysu i eskalacja – nigdy nie wiesz skąd i kiedy?

    • , None Moderator: Magdalena Zwolińska, Partner, Lighthouse
    • Anita Ceglińska, None Zespół Digital PR, Polski Koncern Naftowy Orlen S.A.
    • Michał Fedorowicz, None , Apostołowie Opinii
    • Kamil Dąbrowa, None Rzecznik Prasowy, Urząd m.st. Warszawy
    • Małgorzata Kilian, None Prezes, Stowarzyszenie Demagog
    • nieoczywiste przyczyny i źródła kryzysów
    • eskalacja kryzysu – monitoring i analityka 
    • trudne decyzje dotyczące skali działania - o weryfikacji, szybkości i stosowności reagowania 
    • o zmianach we wpływaniu na klienta (dobór kanałów, targetowanie)


  • 12:30SESJA SZYBKICH PYTAŃ I ODPOWIEDZI Fakty i mity – kryzysowe Q&A

    • , None Moderator: Agnieszka Krysztofowicz, Senior Project Manager, Lighthouse
    • Małgorzata Kozieł – Pańczyk, None , Eurozet
    • Anna Papka, None Doradczyni ds. Relacji Zewnętrznych na Polskę, Shell Polska Sp. z o.o.
    • Agnieszka Gorzkowicz, None Menadżer ds. Komunikacji Korporacyjnej, Zastępca Rzecznika Prasowego, Biuro Komunikacji Korporacyjnej, Credit Agricole Bank Polska SA
    • zarządzanie emocjami czy faktami
    • działać reaktywnie czy aktywnie
    • tłumaczyć się czy milczeć
    • więcej pary w online czy w papier
    • prosić o pomoc, czy walczyć samemu
    • etc.
  • 13:15Lunch

  • 14:00PANEL DYSKUSYJNY Kij czy marchewka? Debata o współpracy z mediami

    • , None Moderator: Przemysław Mitraszewski, Managing Partner, Lighthouse
    • Maciej Ślusarek, None Adwokat, Wspólnik Zarządzający, Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
    • Małgorzata Rybak-Dowżyk, None Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, T-Mobile Polska S.A.
    • Grzegorz Nawacki, None redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl
    • gdzie kończy się granica tolerancji dla dziennikarskich nadużyć i kiedy warto sięgnąć po bardziej radykalne narzędzia niż telefon? 
    • czy pozew to dobre rozwiązanie? 
  • 14:45Jak wzmocnić wizerunek po kryzysie? Case study LPP SA

    • Sławomir Ronkowski, None Dyrektor ds. Komunikacji, LPP S.A.
    • o działaniach naprawczych i odzyskiwaniu twarzy
    • jak odbudować lub zbudować od nowa reputację?
  • 15:10Jak wzmocnić wizerunek po kryzysie? Case study Green Caffè Nero

    • Adam Ringer, None Współwłaściciel, Green Caffé Nero
  • 15:30Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!

  • 15:45WARSZTATY

    • Jarosław Bańda, None Managing Director, Lighthouse
    • Przemysław Mitraszewski, None Managing Partner, Lighthouse
    • Magdalena Zwolińska, None Partner, Lighthouse

    Dzięki ćwiczeniom przeprowadzonym podczas warsztatu uczestnicy ugruntują swoją wiedzę teoretyczną na temat specyfiki komunikacji w sytuacji zagrożenia reputacji wizerunku firmy. Przećwiczą też w praktyce skuteczne metody odpowiedniego formułowania wypowiedzi i przekazów pod presją, gdy czas na przygotowanie komunikacji jest zdecydowanie ograniczony.

    Uczestnicy wydarzenia dzielą się na kilka grup ze względu na temat / branżę, które są najbliższe ich zainteresowaniom. 

    Analizują następnie różne przypadki realnych zagrożeń kryzysowych – prawdziwe przypadki wydarzeń „z życia wzięte” np. sieć handlowa (atak terrorystyczny), branża spożywcza (wadliwy produkt), branża nieruchomości (protesty mieszkańców), transport (wypadek ciężarówki), branża budowlana (protesty organizacji ekologicznych) itp.

    Uczestnicy otrzymują od trenerów scenariusz potencjalnej sytuacji kryzysowej w danej branży. Ich zadaniem jest przewidzenie możliwych scenariuszy rozwoju sytuacji, przygotowanie mapy ryzyk i propozycji założeń komunikacji zarówno do grup zewnętrznych, jak i wewnątrz przedsiębiorstwa. 

    Rezultat zadania poddany jest analizie przez trenerów a wspólne wnioski stanowią grunt do dalszej pracy.

    W oparciu o scenariusze oraz o wiedzę ugruntowaną podczas teoretycznej części spotkania, zadaniem uczestników jest przygotowanie stosownych dokumentów:

    • kluczowe przesłania

    • oświadczenie prasowe

    • Q&A

    • post dla social mediów


    Wypracowane dokumenty poddane są wspólnej analizie przez trenerów. Wyniki pracy komentowane są w celu wyciągnięcia konstruktywnych wniosków i utrwalenia zdobytej wiedzy.

  • 17:40Podsumowanie Kongresu

  • 17:45Zakończenie Kongresu, wręczenie certyfikatów

Agnieszka Krysztofowicz

Agnieszka Krysztofowicz

Senior Project Manager, Lighthouse

Związana z PR i komunikacją od 2000 r. Absolwentka UW Wydziału Dziennikarstwa (Marketing Medialny i PR) oraz SGH (Komunikacja Marketingowa w Internecie). W Lighthouse wzmacnia zespół komunikacji kryzysowej. Doświadczenie zyskała podczas wieloletniej współpracy z agencjami PR m.in. międzynarodowej sieci PLEON i BBDO (komunikacja 360°), gdzie brała udział w przedsięwzięciach komunikacyjnych realizowanych sieciowo - jako CEO Managing Director odpowiadała za tworzenie i egzekucję kompleksowych strategii dla klientów z wielu segmentów rynku: healthcare, lifestyle, chemia i przemysł, samorząd terytorialny i miasta etc.. Spośród szerokiego portfolio klientów i branż szczególnie bliska jest jej komunikacja w obszarze FMCG.

Michał Fedorowicz

Michał Fedorowicz

, Apostołowie Opinii

W branży ochrony wizerunku w Internecie od 6 lat. Współtwórca największej agencji ochrony reputacji on-line Apostołowie Opinii. CEO pierwszego dedykowanego narzędzia do monitoringu sentymentu opinii w sieci - wizeruneklearza.pl Jako konsultant z zakresu zarządzania kryzysem on- line współpracuje z największymi podmiotami w Polsce. Pasjonat behawioralnego monitoringu opinii w sieci oraz badań nad analizą sentymentu. Autor skutecznych narzędzi przeznaczonych do usuwania kłamliwych opinii w sieci. Prowadzi blog „Ministerstwoprawdy.pl” zajmującego się ogólną tematyką z zakresu ochrony reputacji firm w sieci, oraz blog politykawsieci.pl zajmujący się analizą marketingu politycznego.

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Menadżer ds. Komunikacji Korporacyjnej, Zastępca Rzecznika Prasowego, Biuro Komunikacji Korporacyjnej, Credit Agricole Bank Polska SA

W banku Credit Agricole odpowiada za media relations, komunikacją kryzysową, a także za wsparcie działań sprzedażowych i marketingowych. Jej ponad piętnastoletnie doświadczenie w public relations, obejmuje również projekty społecznie odpowiedzialnego biznesu oraz komunikacji wewnętrznej. Koordynowane przez nią projekty zyskały rynkowe wyróżnienia: społeczna kampania edukacyjna „Bank z klasą” w Konkursie Liderów Świata Bankowości (2013) oraz „Komunikacja antykryzysowa i kryzysowa dot. zmiany technologicznej” Srebrny i Brązowy Spinacz (2018). Członek Rady Biznesu przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Adam Ringer

Adam Ringer

Współwłaściciel, Green Caffé Nero

Przemysław Mitraszewski

Przemysław Mitraszewski

Managing Partner, Lighthouse

Współzałożyciel Lighthouse. Ekspert w dziedzinie zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej. Z powodzeniem zrealizował ponad 350 projektów kryzysowych związanych z oszustwami finansowymi, wypadkami pracowników, oskarżeniami o mobbing, molestowaniem seksualnym, szantażami wobec firmy. Autor licznych publikacji na temat zarządzania sytuacją kryzysową oraz „Crisis Management Approach Process” – metodologii przygotowania do zarządzania kryzysowego. Doradzał m.in. BRE Bank, BMW, BZWBK, Orange, PKN ORLEN, PZU, T-Mobile. Członek Rady Związku Firm Public Relations, juror w konkursie Złote Spinacze. Wykłada zarządzanie kryzysowe na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Politechnice Gdańskiej. Absolwent Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej.

Anita Ceglińska

Anita Ceglińska

Zespół Digital PR, Polski Koncern Naftowy Orlen S.A.

Specjalistka w zakresie komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w mediach społecznościowych. Obecnie w zespole Digital PR PKN ORLEN SA, gdzie jest odpowiedzialna za analizę strategii komunikacji spółek z Grupy ORLEN w Polsce i za granicą w mediach społecznościowych, a także bieżącą komunikację na profilach korporacyjnych koncernu. Wcześniej związana z agencjami Lighthouse oraz Hill + Knowlton Strategies, gdzie współpracowała z klientami z obszaru technologii, e-commerce i energetyki, m. in. Spotify, AliExpress, Huawei, LPP i innogy. Doktorantka i wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, prowadzi badania na temat polityki medialnej i systemów medialnych w Skandynawii.

Bożena Rutkowska

Dr inż. Bożena Rutkowska

Medical Professional Relationships Manager, Reckitt Benckiser Health – Mead Johnson Nutrition Poland

Odpowiedzialna za kontakty ze specjalistami i instytucjami rządowymi z zakresu ochrony zdrowia. Współpracuje ze środowiskiem medycznym w zakresie programów edukacji medycznej dotyczących żywienia i rozwoju niemowląt i dzieci, alergii pokarmowej, chorób metabolicznych. Jako pracownik akademicki brała udział w opracowaniu podstaw programowych i podręczników dla kierunków żywienie i dietetyka SGGW w Warszawie, brała udział w programach ERASMUS, DAAD. Prowadziła prace badawcze i była promotorem prac w zakresie oceny żywienia, jakości żywności i dietoterapii.

Małgorzata Kozieł – Pańczyk

Małgorzata Kozieł – Pańczyk

, Eurozet

Od ponad 15 lat związana z mediami i komunikacją. Przez blisko 10 lat pracowała w TVN24, gdzie była producentką, reporterką, redaktorką i prowadząca. Była odpowiedzialna za komunikację korporacyjną i biuro prasowe w PGE oraz LOT. Obecnie zarządza całością komunikacji w Grupie Eurozet (Radio ZET, Antyradio, Chillizet, Meloradio). Absolwentka nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz EMBA na Rotterdam School of Management.

Anna Papka

Anna Papka

Doradczyni ds. Relacji Zewnętrznych na Polskę, Shell Polska Sp. z o.o.

Ma wieloletnie doświadczenia w Public Relations, przede wszystkim w obszarze spraw korporacyjnych oraz zarządzania ryzykami reputacyjnymi. Od początku kariery związana z dużymi międzynarodowymi organizacjami, w tym British American Tobacco, UniCredit czy Jeronimo Martins Polska. W Shell odpowiada za całościowe planowane i realizację strategii reputacyjnej i komunikację zewnętrzną na Polskę, jest również członkiem Country Coordination Team w Shell Polska.

Jarosław Bańda

Jarosław Bańda

Managing Director, Lighthouse

Ekspert w zakresie komunikacji korporacyjnej. Specjalizuje się w strategicznym planowaniu komunikacji. Posiada doświadczenie wynikające z pracy w konsultingu komunikacyjnym, jak i po stronie klienta. W Lighthouse doradza głównie klientom z sektora energetycznego oraz finansowego. Przed dołączeniem do Lighthouse był Zastępcą Dyrektora Zarządzającego w agencji Edelman Polska, gdzie pracował m.in. dla PKO BP, Allianz Bank, Coca-Cola, 3M, Shell, Vattenfall, Pfizer, AstraZeneca, Eli Lilly, czy Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej. Wcześniej był szefem Działu PR w Biurze Handlowym Polpharma SA. Przez ponad 2 lata kierował komunikacją zewnętrzną Banku Pekao S.A., gdzie odpowiadał m.in. za CSR, sponsoring, relacje instytucjonalne i corporate identity.

Malwina Wrotniak

Malwina Wrotniak

redaktor naczelna, Bankier.pl

Z firmą związana od 2008 roku, od 2014 r. jako zastępca redaktora naczelnego i szef działu "Twoje finanse/Biznes". W przeszłości dziennikarz specjalizujący się w tematyce ubezpieczeń, doceniona Nagrodą Polskiej Izby Ubezpieczeń dla Środowiska Dziennikarskiego. Autorka emigracyjnych projektów "Tam mieszkam" i "Zawróceni", uhonorowana Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego dla dziennikarzy i mediów służących Polonii. W 2016 r. wydała książkę "Tam mieszkam. Życie Polaków za granicą". Absolwentka studiów doktoranckich na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Alfred Kubczak

Alfred Kubczak

Dyrektor ds. Korporacyjnych, Żabka Polska

Obecnie pełni rolę Dyrektora ds. korporacyjnych w Żabka Polska. W ramach stworzonego przez siebie Działu Spraw Korporacyjnych nadzoruje obszary: zarządzania reputacją, komunikacji i relacji zewnętrznych. Od prawie 25 lat związany z zarządzaniem w obszarach sprzedaży, marketingu i komunikacji w handlu detalicznym. Między innymi, tworzył struktury i kierował działami komunikacji i spraw korporacyjnych w firmach Shell Polska i Jeronimo Martins Polska. Przez kilka lat był członkiem globalnego zespołu zajmującego się komunikacją korporacyjną i kryzysową w Royal Dutch Shell. Absolwent programów dla kadry zarządzającej Católica-Lisbon i Kellogg School Of Management. Jest również właścicielem firmy Vitare Consulting zajmującej się doradztwem strategicznym z obszarów marketingu i zarządzania reputacją.

Małgorzata Rybak-Dowżyk

Małgorzata Rybak-Dowżyk

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, T-Mobile Polska S.A.

Od 20 lat związana z obszarem komunikacji. Od 2012 roku pełni funkcję Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej w T-Mobile Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacyjnej, w tym kształtowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz i wewnątrz organizacji, kreowanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Responsibility) ściśle zintegrowanej ze strategią rozwoju biznesu. Jest inicjatorką niestandardowych projektów T-Mobile – m.in. akcji społecznej Pomoc Mierzona Kilometrami. Doskonale spełnia się w roli nowoczesnej kobiety biznesu, ale przede wszystkim jako matka trójki dzieci. Na co dzień aktywnie łączy te dwie funkcję będące wyzwaniem, nie tylko w środowisku biznesowym, ale i w sferze prywatnej. Wychowując trójkę dzieci, będące w różnym wieku – szkolnym i przedszkolnym oraz profesjonalnie realizując się jako manager. Obdarzona wyjątkową energią, entuzjazmem do życia oraz rzadką zaletą – znajdowania rozwiązań tam, gdzie inni ich nie dostrzegają. Jej bogate doświadczenie zawodowe i życiowe pozwoliło na wypracowanie światopoglądu, który koncentruje się na ludziach, kreowaniu lepszej rzeczywistości i wytrwałości w dążeniach do swoich celów i marzeń. Dzięki swojemu pozytywnemu podejściu do życia i umiejętnością komunikatywnego zarządzania, skupia wokół siebie ludzi, których „zaraża” swoją pasją – na życie. Ulubione zwroty, które mówią o niej najwięcej: „uśmiech na Życie”, „odwróćmy myślenie” oraz „kryzys to nasza szansa, musimy go dobrze wykorzystać”.

Dawid Tokarz

Dawid Tokarz

Dziennikarz, Puls Biznesu

W „PB” pracuję od 2000 r., zajmuję się głównie tzw. dziennikarstwem śledczym (opisuję nieprawidłowości na rynku kapitałowym, na styku biznesu i polityki itp.) Jestem laureatem takich nagród jak: Konkurs im. Władysława Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych ”; Konkurs Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich – nagroda „Watergate” w kategorii „Dziennikarstwo śledcze”; Konkurs Grand Press – nominacja w kategorii "news" i "dziennikarstwo śledcze", Konkurs MediaTory – nominacja w kategorii „Detonator”.

Mikołaj Piotrowski

Mikołaj Piotrowski

Head of Marketing & Communications, Central-Eastern Europe, Nielsen

Ekspert w zakresie komunikacji i marketingu z blisko 20 letnim doświadczeniem. Pełnił funkcje dyrektora komunikacji korporacyjnej w polskich i międzynarodowych agencjach PR. W latach 2009 - 2016 pełnił funkcję dyrektora ds. komunikacji w PL.2012, firmie odpowiedzialnej za przygotowania Polski do Euro 2012, a potem za zarządzanie Stadionem Narodowym (po sprzedaży praw do nazwy: PGE Narodowy). Od 2016 jako dyrektor do spraw marketingu i komunikacji w Nielsenie w regionie Central-Eastern Europe. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej, zarządzaniu kryzysowym, marketingu B2B. Wolne chwile spędza za sterami samolotów w zaawansowanych symulatorach.

Małgorzata Kilian

Małgorzata Kilian

Prezes, Stowarzyszenie Demagog

Założycielka Stowarzyszenia Demagog, pierwszej w Polsce organizacji fact-checkingowej. Ekspert w zakresie weryfikowania informacji (fact-checkingu) oraz walki z fake newsami w Polsce. Od ponad 5 lat specjalizuje się w komunikacji typu digital, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Karierę zawodową rozpoczynała w organizacjach pozarządowych, gdzie brała udział w projektach edukacyjnych i komunikacyjnych.

Paweł Sanowski

Paweł Sanowski

Prezes Zarządu, Instytut Monitorowania Mediów

Członek Zarządu MediaTrust Romania. Prezes wydawnictwa PRoto.pl. Przewodniczący Rady Nadzorczej Quercus TFI SA. Wykładowca na wielu uczelniach, m.in. na Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Magdalena Zwolińska

Magdalena Zwolińska

Partner, Lighthouse

Specjalizuje się w projektach związanych z zarządzaniem kryzysem i zagrożeniami dla reputacji. Doradzała w kryzysach takich jak m.in. strajki, redukcje zatrudnienia, awarie, wycofanie produktu z rynku, mobbing, spory sądowe, wypadki w miejscu pracy, protesty społeczne. Poza obsługą istniejących kryzysów, opracowuje dla klientów narzędzia do monitorowania zagrożeń reputacyjnych i kryzysowej prewencji. Prowadzi także warsztaty i symulacje z zakresu zarządzania komunikacją kryzysową. Pracowała m.in. dla firm z branż energetycznej, farmaceutycznej, handlowej, finansowej i ubezpieczeniowej, deweloperskiej, FMCG. W 2013 i 2016 r. realizowane przez jej zespół projekty zostały nagrodzone Złotymi Spinaczami w kategoriach Komunikacja Antykryzysowa / Kryzysowa i PR Finansowy / Relacje Inwestorskie. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, ze specjalizacją marketing medialny i public relations. Z LH związana od początku istnienia firmy, wcześniej pracowała m.in. w Spin Communications. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w branży PR.

Michał Sadowski

Michał Sadowski

CEO & Founder, Brand24

Założyciel Brand24 - narzędzia internetowego do ochrony reputacji w Internecie, z tysiącami klientów z ponad 100 krajów. Startup Founder of the Year w konkursie The Next Web Startup Awards. Autor bestsellerowej książki "Rewolucja Social Media". Programista, grafik i fotograf.

Grzegorz Nawacki

Grzegorz Nawacki

redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, redaktor naczelny pb.pl

Absolwent wydziału dziennikarstwa w Collegium Civitas. Od marca 2006 r. dziennikarz „Pulsu Biznesu”, od lutego 2011 r. zastępca redaktora naczelnego, od maja 2016 r. redaktor naczelny pb.pl, od marca 2019 r. redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”. Zajmuje się tematyką rynku kapitałowego, sektora finansowego, funduszy inwestycyjnych. W 2009 r. został uznany „Dziennikarzem Roku” przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami. W 2007 r. zdobył nagrodę „Debiut Roku” w konkursie organizowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Inicjator akcji #jedzjabłka, za którą otrzymał nagrodę branży public relations PRoton. Ponadto #jedzjabłka uznano za Wydarzenie Roku i na jego ręce trafiła nagroda Innovation Award 2015, przyznawana przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Sławomir Ronkowski

Sławomir Ronkowski

Dyrektor ds. Komunikacji, LPP S.A.

Od 1993 roku związany z komunikacją i marketingiem. Przez ponad 20 lat w branży finansowej, najpierw poprzez firmę ubezpieczeniową Ergo Hestia, a następnie jako dyrektor Marketingu i Komunikacji realizujący wizję instytucji przyjaznej klientom w skandynawskim Banku Nordea. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Od 2015 koordynuje obszar komunikacji i zrównoważonego rozwoju w gdańskiej LPP. Zaangażowany w upowszechnienie wizerunku polskiej, społecznie odpowiedzialnej firmy odzieżowej, a także w realizację projektów employer brandingowych. Od ponad roku działa jako członek Zarządu w Fundacji LPP, która angażuje się w działania prospołeczne i prośrodowiskowe. W LPP odpowiedzialny jest za komunikację firmową oraz zrównoważony rozwój w wymiarze społecznym i etycznym, a także badania i rozwój w obszarze produktu.

Maciej Ślusarek

Maciej Ślusarek

Adwokat, Wspólnik Zarządzający, Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy

Adwokat, wspólnik zarządzający LSW Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy – Warszawskiej firmy prawniczej działającej od 20 lat. Zawodowo zajmuje się głównie kwestiami związanymi ze wszystkimi branżami kreatywnymi – od filmu, muzyki, do wszystkich nowo powstających obszarów działalności twórczej. Drugi obszar zawodowy to postępowania sądowe – głównie sprawy precedensowe, a także liczne postępowania dotyczące ochrony renomy osób i korporacji. Ze względu na doświadczenie w tym obszarze – często doradza w kwestiach dotyczących publicznego wizerunku i jego ochrony. Od początku pracy adwokackiej jest mocno związany z działalnością samorządu adwokackiego – przez kilka kadencji pełnił rolę sędziego dyscyplinarnego, obecnie jest członkiem Rady Adwokackiej. Pełni funkcję Przewodniczącego Komisji ds. etyki i tajemnicy adwokackiej. Niezależnie od intensywnej pracy, angażuje się w sprawy pro bono, za co otrzymał wyróżnienia oraz nagrody. Ponadto jest zaangażowany w powstawanie i pracę licznych organizacji pozarządowych. W ramach jednej z nich – stowarzyszenia Normalne Państwo – był twórcą największej społecznej kampanii antykorupcyjnej, która została nagrodzona na forach polskich i zagranicznych.

Prelegent

Kamil Dąbrowa

Rzecznik Prasowy, Urząd m.st. Warszawy

IMM

Proto

PRnews.pl

publicrelations.pl

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]