Logistyka w e-commerce jako źródło przewagi konkurencyjnej
E-commerceOnlineWebinar
Logistyka w e-commerce jako źródło przewagi konkurencyjnej
Logistyka w e-commerce i e-commerce w logistyce

Wstęp bezpłatny

W Polsce, sektor e-commerce rozwija się dynamicznie od kilku lat. Swoją działalność poszerzają zarówno obecni gracze, ale także wchodzą nowe podmioty. Często jest to dodatkowy kanał sprzedaży. Jak widać w ostatnich tygodniach, e-handel stał się dla niektórych jedynym sposobem na prowadzenie biznesu. Bariery wejścia do e-commerce wydają się niewielkie, ale wymagają wiele wysiłku od strony marketingowej, żeby wypromować produkty i przyciągnąć klientów. Sprzedany produkt należy jednak odpowiednio szybko dostarczyć do klienta. Zanim produkt trafi do klienta, trzeba skompletować zamówienie, spakować i przygotować do wysyłki. Poza szybkością wykonania tych procesów ważna jest ich jakość oraz aktualna informacja o statusie zamówienia. To wszystko zapewnia logistyka. Jest ona odmienna od tradycyjnej logistyki przedsiębiorstw handlowych. Najczęściej dotyczy jednej sztuki, która dostarczana jest do indywidualnego klienta. Badania pokazują, że zapewnienie obsługi logistycznej na wysokim poziomie w e-commerce przyczynia się do większej satysfakcji klientów, a tym samym do ponawiania zakupów i większej lojalności.

Dołącz do grona słuchaczy warsztatów on-line i od Arkadiusza Kawy, eksperta, mającego prawie 20 lat doświadczenia w logistyce i e-commerce dowiesz się o roli logistyki w e-commerce i wpływie e-commerce na logistykę.

Czy wiesz, jak w pełni wykorzystać potencjał kanałów handlu internetowego?

•      Dowiesz się, jak dobrać optymalny model obsługi logistycznej dla Twojego e-sklepu

•      Nauczysz się, jak zarządzać zwrotami w e-commerce, tak aby klient powrócił

•      Poznasz listę koniecznych i dodatkowych działań związanych z logistyką e-commerce

•      Nauczysz się, jak budować synergię i spójność między kanałami

•      Przekonasz się, że wielokanałowość może stać się sposobem na wyższe zyski twojego e-sklepu


Sprawna logistyka e-handlu jest warunkiem koniecznym. Wygrywają Ci którzy wdrażają nowe rozwiązania logistyczne dopasowane do potrzeb klientów.


Webinar dedykowany jest tym, którzy dobrze poruszają się w obszarze e-commerce, ale również tym, którzy chcą zaistnieć w e-świecie.



Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 13:00Logistyka w e-commerce jako źródło przewagi konkurencyjnej

    • Dr hab. Arkadiusz Kawa,  Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania
    • E-handel na świecie i w Polsce
    • Charakterystyka podmiotów e-commerce
    • Wyzwania logistyczne
    • Modele logistyczne w e-commerce – logistyka własna, dropshipping, fulfillment, one stop e-commerce. Jak dobrać optymalny model obsługi logistycznej e-sklepu
    • Wielokanałowość - jak budować synergię i spójność między kanałami
    • Zwroty - jak zarządzać zwrotami w e-commerce, aby klient powrócił
    • E-handel transgraniczny – dlaczego warto się na niego zdecydować
    • Najnowsze trendy e-handlu wpływające na logistykę
    • Lista koniecznych i dodatkowych działań związanych z logistyką e-commerce
  • 15:30Sesja pytań i odpowiedzi

    • Dr hab. Arkadiusz Kawa,  Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania
Arkadiusz Kawa

Dr hab. Arkadiusz Kawa

Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania

W latach 2009 do 2019 pracował w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (UEP), kolejno na stanowisku asystenta, adiunkta i profesora nadzwyczajnego. Ma prawie 20 lat doświadczenia w logistyce i e-commerce. Jest autorem 3 książek, współredaktorem 2 monografii i prawie 300 publikacji popularyzatorskich i naukowych. Swoje doświadczenie zdobywał podczas realizacji ponad 60 projektów dla takich organizacji i firm, jak: Landmark (bPost), Volkswagen, Poczta Polska, GS1 Polska, DHL, DPD (Siódemka), Last Mile Experts, A.T. Kearney, KPMG, BCG, OEX E-business, Wish, CMT Advisory, 4Kraft, SMART Project, Merlin.pl, Digital24.pl, Pepco, Duda-Cars, SGB-Bank, Kompania Piwowarska (SABMiller), Horizon-Automation, NaviExpert PKS Poznań, Stomil, Autostrada Wielkopolska, CEG, KPS, Sheepla, GOAP, Urząd Miasta Poznania, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Pełnił również rolę konsultanta w międzynarodowym projekcie badawczym „Digital Economy, Innovation, and East Asia’s Competitiveness in GVCs” prowadzonym przez Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA) w Indonezji w zakresie dwóch obszarów: „Cross-border e-Commerce in ASEAN and East Asia” i „Improving E-Commerce Enabling/Supporting Connectivity in Asia” oraz w międzynarodowym projekcie „Labour in East Asia”. Jest członkiem Grupy Roboczej ds. Krajowej Inteligentnej Specjalizacji działającej przy Ministerstwie Rozwoju (Rozwiązania transportowe przyjazne środowisku - TRANS) oraz członkiem Wielkopolskiego Forum Inteligentnych Specjalizacji przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (Grupa Robocza – Wyspecjalizowane procesy logistyczne). Wykłada na studiach Executive MBA i podyplomowych „Logistyki i Zarządzania Międzynarodowymi Łańcuchami Dostaw”, „e-Commerce”, „Zarządzania Sprzedażą” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, „Logistyka w praktyce” na Politechnice Gdańskiej, „Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem w branży fashion” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadził szkolenia m.in. dla Kompanii Piwowarskiej, Jutrzenka Colian, Uczelnianego Centrum Innowacji Transferu Technologii UAM i Preinkubatora Akademickiego UAM, Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]