AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie
MarketingWarszawaKonferencja
Polonia Palace Hotel
AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie
AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie
Najważniejsze zmiany oraz wymagane implementacje w branży kreatywnej

Wstęp bezpłatny

Przewodnik prawny dla działów marketingu oraz reklamy, który w całości poświęcony będzie ramom prawnym w branży kreatywnej.


Zastanawiasz się, w jaki sposób zgodnie z prawem zaimplementować w firmie zmiany w prawie nowych technologii w zakresie istotnym dla komunikacji?

Chcesz sprawdzić, jakie są ryzyka wykorzystywania w komunikacji marketingowej i PR-owej narzędzi opartych o sztuczną inteligencję?

Nie wiesz, jak komunikować promocje i obniżki zgodnie z najnowszymi zmianami prawnymi?

Chcesz wiedzieć, do kogo należą prawa do dzieł (tekstów, grafik, video) tworzonych przez sztuczną inteligencję?

Zastanawiasz się, czy AI zastąpi branżę kreatywną oraz czy AI jest sprawnym narzędziem czy poważnym ryzykiem w działalności marketingowej?

Chcesz wiedzieć, jakie są ryzyka wykorzystywania w komunikacji marketingowej i PR-owej narzędzi opartych o sztuczną inteligencję (m.in. chat boty) oraz korzystania z treści generowanych przez AI?

Zapraszamy Cię na wyjątkową 1-dniową konferencję Prawne aspekty korzystania z rozwiązań AI. Dołącz do nas 12 października w Warszawie w Hotelu Polonia Palace, aby razem ze znakomitymi prawnikami-ekspertami z kancelarii SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk poszerzyć swoją wiedzę na temat tego, jakie możliwości daje i jakie wyzwania stawia przed branżą kreatywną aktualne prawodawstwo w zakresie wykorzystywania AI w swoich działaniach.

Weź udział w wydarzeniu i przedyskutuj z innymi praktykami najważniejsze wyzwania Twojej branży!

Zapewniamy praktyczną formułę oraz stawiamy na doświadczenie zaproszonych prelegentów!

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, poranna kawa

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • ,  Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:00WARSZTATY. Implementacja w firmie dynamicznych zmian w prawie nowych technologii w zakresie istotnym dla komunikacji (DSA, DMA, Omnibus, Kodeksu Łączności elektronicznej)

    • Hanna Marcinkiewicz – Grzesiak,  Adwokat, Partner, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Maciej Dudek,  Radca Prawny, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Ofensywa legislacyjna Unii Europejskiej w zakresie nowych technologii i jej wpływ na komunikacje marketingową
    • Zmiany dot. odpowiedzialności za reklamę i promocję w social mediach
    • Zasady dot. publikowania, weryfikacji i oznaczania komentarzy w Internecie, aplikacjach mobilnych i stronach www
    • Komunikacja promocji i obniżek
    • Spam, newslattery, oferty i komunikacja mailowa, sms-owa i telefoniczna – na co potrzebne są zgody i jakie
  • 11:00Przerwa na kawę

  • 11:25Wykorzystanie nowych technologii w komunikacji marketingowej (AI, chat boty, generatywna sztuczna inteligencja)

    • Maciej Kubiak,  Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Do kogo należą prawa do dzieł (tekstów, grafik, video) tworzonych przez sztuczną inteligencję – AI – (m.in. ChatGPT, MIdJourney, etc);
    • Jakie są ryzyka wykorzystywania w komunikacji marketingowej i PR-owej narzędzi opartych o sztuczną inteligencję (m.in. chat boty) oraz korzystania z treści generowanych przez AI
    • Wyzwania PR-owe wynikające z rozwoju narzędzi sztucznej inteligencji (deep fake; fake newsy; etc)
  • 12:25Najnowsze przepisy dot. sztucznej inteligencji – AI Act

    • Marlena Kudła,  Prawnik, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Maciej Dudek,  Radca Prawny, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Stan prac legislacyjnych i aktualny stan prawny
    • Założenia i podstawowe zasady regulacji AI w UE
    • Kategorie systemów sztucznej inteligencji i zasady ich regulacji
    • Zakazane wykorzystania AI w UE 


  • 13:40Przerwa na lunch

  • 14:25PANEL DYSKUSYJNY. Czy AI zastąpi branżę kreatywną? AI - sprawne narzędzie czy poważne ryzyko w działalności marketingowej?

    • ,  Moderator: Maciej Kubiak, Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Maciej Ślusarek,  Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
    • Dr Marcin Kruczyk,  Dyrektor w dziale AI & Data, Deloitte
    • Marcin Gaworski,  Prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej, SAR
    • AI - sprawne narzędzie czy poważne ryzyko w działalności marketingowej;
    • Czy algorytmy naprawdę są już inteligentne – fakty i mity na temat stanu rozwoju AI;
    • Jak branża marketingowa wykorzystuje narzędzia AI obecnie i jaki jest potencjał ich wykorzystania;
    • Jakie konsekwencje prawne może mieć wykorzystanie narzędzi opartych o sztuczną inteligencję oraz wytworów sztucznej inteligencji w marketingu.
  • 15:40Zakończenie konferencji

Maciej Dudek

Maciej Dudek

Radca Prawny, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Specjalizuje się w zagadnieniach prawa własności intelektualnej, w szczególności o obszarze prawa autorskiego, prawa reklamy, jak również w zagadnieniach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji, praw konsumentów, ochrony dóbr osobistych oraz obszarze e-commerce. Doradza klientom przy wdrożeniach rozwiązań informatycznych, poczynając od postępowania ofertowego przy wyborze dostawcy, poprzez przygotowanie i negocjacje umów wdrożeniowych oraz serwisowych. Zrealizował szereg złożonych projektów w zakresie wdrożeń systemów informatycznych. Zapewnia kompleksowe doradztwo w zakresie ochrony danych osobowych, obejmujące audyt działalności w zakresie przetwarzania danych osobowych, opracowanie i wdrożenie dokumentacji, jak również reprezentowanie Klientów przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Prowadzi również obsługę prawną Klientów w zakresie ochrony dóbr osobistych, reprezentując ich przed sądami w przypadku naruszenia dóbr osobistych osób fizycznych jak i prawnych.

Marcin Gaworski

Marcin Gaworski

Prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej, SAR

Partner, współzałożyciel niezależnej agencji kreatywnej 180heartbeats + Jung v Matt - najlepszej agencji kreatywnej w Polsce (MMP 2023, KTR 2022 i 2020), 2giej najlepszej agencji Effie 2022, 10. najlepszej niezależnej agencji reklamowej na Świecie (Cannes Lions 2019), AdMan X-lecia w plebiscycie Ad/WoMen 2021. Partner filmowego domu produkcyjnego F25. Współtwórca start-upu NapoleonCat, ekspert ds. internetu i rynku mobile w inkubatorze BonusCard, członek rady ekspertów ośrodka dialogu i analiz ThinkTank oraz inwestor w VC KnowledgeHub Starter. Prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Aktywny promotor i wykładowca marketingu jako ważnej gałęzi gospodarki oraz ciekawej pracy dla młodzieży.

Dr Marcin Kruczyk

Dr Marcin Kruczyk

Dyrektor w dziale AI & Data, Deloitte

Maciej Kubiak

Maciej Kubiak

Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Adwokat. Wykładowca w Centrum Praw Własności Intelektualnych im. H. Grocjusza w Krakowie i na studiach podyplomowych SWPS - Legaltech i innowacje w branży prawniczej. Arbiter Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego (SARA). Autor szeregu publikacji branżowych oraz prelegent na konferencjach prawno-biznesowych. Współautor m.in. Komentarza do prawa własności przemysłowej (C.H. Beck, 2016), Komentarza do prawa autorskiego (C.H. Beck, 2019). Twórca i redaktor naczelny „LSW IP Bloga” – portalu dla branży kreatywnej i biznesu (lswipblog.pl) oraz podcastów o prawnych i technologicznych wyzwaniach stojących przed światem w XXI wieku („Legalne Rozmowy”). Wielokrotnie rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne (m.in. Chambers & Partners, Legal 500, Managing IP, IP Stars, Media Law International): w dziedzinie technologii, mediów i telekomunikacji (TMT), własności intelektualnej (IP) oraz rozwiązywania sporów (Dispute Resolution). Członek Kolegium Redakcyjnego Kwartalnika Prawa Nowych Technologii (C.H.Beck). Specjalizuje się w zagadnieniach prawa autorskiego, mediów, filmowego i prasowego, IT i nowych technologii, reklamy i własności przemysłowej oraz ochrony dóbr osobistych. Reprezentuje Klientów w sporach sądowych związanych z ochroną własności intelektualnej, renomy oraz w sprawach gospodarczych. Zrealizował kilkadziesiąt projektów obsługi prawnej produkcji filmowo-telewizyjnych, w tym wysoko budżetowych koprodukcji międzynarodowych. Doradzał wielu producentom, wydawnictwom muzycznym i książkowym, organizatorom koncertów, agencjom reklamowym i public relations, firmom IT czy domom mediowym. Konsultuje przedsięwzięcia związane z innowacjami, wdrażaniem automatyki i robotyki, danymi osobowymi, nowymi technologiami i komercjalizacją badań naukowych. Wspiera klientów w sprawach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji. Pomagał w transgranicznych projektach licencyjnych oraz wejściu na polski rynek nowych brandów w tym nowych kanałów telewizyjnych.

Marlena Kudła

Marlena Kudła

Prawnik, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Specjalizuje się w ochronie dóbr osobistych osób fizycznych i prawnych. Bliskie są jej zagadnienia ochrony wizerunku, renomy i dobrego imienia. Zaangażowana w postępowania z zakresu zwalczania nieuczciwej konkurencji. Zajmuje się także prawem własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, prawa reklamy i mediów. W zakresie jej zainteresowań znajduje się również prawo nowych technologii. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywała w polskich kancelariach. Poprzednio związana z kancelarią LSW, w której wspierała zespół prawników w prowadzeniu spraw sądowych dotyczących naruszenia dóbr osobistych osób fizycznych i prawnych, jak również w postępowaniach z zakresu ochrony praw własności intelektualnej oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Hanna Marcinkiewicz – Grzesiak

Hanna Marcinkiewicz – Grzesiak

Adwokat, Partner, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i w prawie cywilnym. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw sądowych – reprezentuje zarówno duże podmioty gospodarcze, jak i osoby fizyczne. Z sukcesem prowadzi sprawy dotyczące naruszenia dóbr osobistych i praw własności intelektualnej. Niezależnie od intensywnej pracy angażuje się w inicjatywy i sprawy ważne społecznie - pro bono. W swoim portfolio zawodowym ma obsługę podmiotów z szeroko pojętej branży kreatywnej, w szczególności agencji reklamowych, domów produkcyjnych i domów mediowych. W ramach specjalizacji prowadzi również bieżącą obsługę prawną producentów filmowych i telewizyjnych. W obszarze jej zainteresowań znajduje się także prawo mody, prawo ochrony konsumentów i zwalczania nieuczciwej konkurencji. Związana z działalnością samorządu adwokackiego – obecnie jest członkiem Komisji ds. etyki i tajemnicy adwokackiej.

Maciej Ślusarek

Maciej Ślusarek

Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Zawodowo zajmuje się głównie kwestiami związanymi ze branżami kreatywnymi – od filmu, muzyki, do wszystkich nowo powstających obszarów działalności twórczej. Drugi obszar zawodowy to postępowania sądowe – głównie sprawy precedensowe, a także liczne postępowania dotyczące ochrony renomy osób i korporacji. Ze względu na doświadczenie w tym obszarze często doradza w kwestiach dotyczących publicznego wizerunku i jego ochrony. Od początku pracy adwokackiej jest mocno związany z działalnością samorządu adwokackiego – przez kilka kadencji pełnił rolę sędziego dyscyplinarnego, obecnie jest członkiem Rady Adwokackiej. Pełni również funkcję Przewodniczącego Komisji ds. etyki i tajemnicy adwokackiej. Niezależnie od intensywnej pracy angażuje się w sprawy pro bono, za co otrzymał szereg wyróżnień i nagród. Ponadto, jest zaangażowany w powstawanie i pracę licznych organizacji pozarządowych. W ramach jednej z nich – stowarzyszenia Normalne Państwo – był twórcą największej społecznej kampanii antykorupcyjnej „Nie daję/nie biorę łapówek”, która została nagrodzona na forach polskich i zagranicznych. Współtwórca oraz arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan. Ekspert i komentator licznych publikacji na temat prawa w Polsce oraz prelegent na konferencjach prawno-biznesowych. Wielokrotnie rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne – Chambers & Partners w dziedzinie technologii, mediów i telekomunikacji (TMT) oraz własności intelektualnej (IP) i Legal 500 – w dziedzinie TMT, IP oraz rozwiązywania sporów.

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Marczak

Magdalena Marczak

Project Manager

695 370 210

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie

Wstęp bezpłatny

AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie

Wstęp bezpłatny

AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

AI - prawne aspekty wykorzystania w biznesie

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa