Strategic Pricing Management
SprzedażWarszawaKonferencja
Arche Hotel Krakowska
Strategic Pricing Management
Strategic Pricing Management
Spójny pricing w zmiennych czasach

Wstęp bezpłatny

Jak konsekwentnie wykorzystywać dźwignię pricingu mimo zmian na rynku?

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek liczy się umiejętność dopasowania i przygotowania się na różne scenariusze, bo sytuacja jest zmienna i nie do końca przewidywalna. Jak w takiej sytuacji zarządzać – zarządzać firmą, zarządzać sprzedażą, zarządzać cenami? W stabilnych czasach pricing jest najsilniejszą dźwignią zysku. Dobrze zaprojektowana i właściwie wdrożona strategia cenowa to najbardziej skuteczny i efektywny sposób na zwiększenie zysków, potrzebnych zarówno do rozwoju firmy i udoskonalania jej produktów. Tylko jak działać w dobie dużej niepewności? Który scenariusze wybierać, żeby zmaksymalizować prawdopodobieństwo sukcesu? Czyli jak najlepiej wykorzystać siłę pricingu mimo zmiennych i mocno niepewnych czasów

O tym właśnie będziemy mówić w trakcie konferencji. Oprócz tematów strategicznych, poruszymy aktualne kwestie związane z zarządzaniem rentownością w dobie wysokiej inflacji. Skupimy się na praktycznym i skutecznym podejściu do prognozowania, "scenariuszowania", wargamingu. Przedstawimy wykorzystanie algorytmów i narzędzi optymalizacyjnych zarówno w kanale tradycyjnym, jak i e-commerce. Swoją wiedzą, doświadczeniem i pragmatycznymi wskazówkami w formacie prezentacji, case studies, mini warsztatów będą dzielić się bardzo doświadczeni praktycy biznesu – ludzie na co dzień wykorzystujący siłę pricingu w praktyce. Interaktywna formuła z elementami warsztatowymi, z pewnością podsunie uczestnikom odpowiedzi na istotne dzisiaj pytania i pomoże im we wdrożeniu wybranych rozwiązań bezpośrednio po wydarzeniu. Inspiracji na pewno nie zabraknie!

 DOWIEDZĄ SIĘ PAŃSTWO MIĘDZY INNYMI jak w aktualnej rzeczywistości:

  •  Zarządzać rentownością w dobie wysokiej inflacji
  • Symulować i tworzyć scenariusze, żeby zwiększyć szanse sukcesu
  • Wykorzystać wargaming do ograniczenia ryzyka decyzji cenowych
  • Uwzględniać potencjalne zmiany zachowań klientów końcowych
  • Podchodzić do ustalania cen w kontraktach rocznych
  • Optymalizować sposób ustalania zmiennych cen kolejnych
  • Harmonizować ceny w różnych kanałach, żeby uniknąć konfliktów
  • Włączyć strategię cenową do codziennych działań
  • Zachować strukturę i spójność reguł pricingu mimo zmienności otoczenia
  • Podejść do pricingu w kanale cyfrowym i e-commerce
  • Czerpać inspirację i wykorzystywać nowe modele pricingowe
  • Wykorzystywać bardziej zaawansowane algorytmy i narzędzia w pricingu

Konferencję kierujemy zarówno do osób kierujących polityką cenową, jak i odpowiedzianych za strategię i wyniki firmy:

  • Dyrektor, Kierownik Marketingu
  • Dyrektor, Kierownik Sprzedaży
  • Dyrektor Finansowy
  • Prezes, Dyrektor Zarządzający
  • Dyrektor, Kierownik Revenue Management (ds. Zarządzania Przychodami)
  • Revenue Manager, Kierownik ds. zarządzania przychodami
  • Pricing Manager, Kierownik ds. strategii cenowych

Możliwość skorzystania z bezpłatnego parkingu na terenie hotelu dla uczestników konferencji

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

Movens Advisory

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, poranna kawa

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • Renata Grzeszczak,  Project Manager - Team Leader, Puls Biznesu
  • 09:00Zmiana vs. Spójność – Jak przeprowadzić zmianę pricingu w kierunku spójności?

    • Wojciech Gorzeń,  Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
    • 3S ustalania cen: struktura, sekwencja, symulacja
    •  "Magiczna formuła" na pricing - niby nie istnieje, a jednak...
    • Niezmienne w zmienności - co robić a czego nie robić "pricingowo"?
    • Od czego zacząć?

  • 09:30Zmieniamy ceny bo koszty rosną… czyli jak przygotować się do wprowadzenia nowego cennika na rynek

    • Leszek Banaś,  Revenue Manager, Nestle Polska
    • Etap przygotowania – na co zwrócić uwagę?
    • Etap wdrożenia – a jak to mam zrobić?
    •  Etap ewaluacji – no to jak, jest sukces czy go nie ma?
  • 10:10Show me the… value” - jak dane i informacje o potrzebach klientów przełożyć na skuteczną strategię cenową?

    • Julia Urbańska,  Marketing & Customer Experience Director, eRecruiter
    • "Quick wins" - od czego zacząć i co zrobić, aby projekt szybko dostarczył organizacji wartość?
    • Dane i narzędzia - jak nie utonąć w gąszczu informacji, badań i hipotez oraz kiedy warto pomyśleć o wdrożeniu dedykowanych systemów?
    • Wdrożenie - jak sprawić, aby nowa oferta budowała pozytywne doświadczenia klientów (Customer Experience)?
  • 10:50Przerwa na kawę

  • 11:10Warsztat 1&2

    • Wojciech Gorzeń,  Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
    • Maciej Kraus,  Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital

    Movens pricing wargame - B2B (w sytuacji podwyżek kosztów)

    Movens pricing wargame - B2C

    • Symulacja efektów ruchów cenowych
    • Która strategia się opłaci?
    • Kto wygra?
    • Jakie wnioski i konkluzje z tego wynikają dla Twojego biznesu?
  • 12:00Znaczenie zarządzania cenami i przychodami w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa

    • Dawid Trojan,  Board Member, Revenue & Commercial Insights Director, Śnieżka Trade of Colours
    • Czy miejsce usytuowania zespołu do spraw zarządzania cenami oraz przychodami ma wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jego wskaźniki finansowe?
    • Jaki powinien być podział odpowiedzialności kluczowych obszarów związanych z zarządzaniem cenami oraz przychodami w przedsiębiorstwach? Do kogo powinien raportować obszar cenowy w organizacji?
    • Jak powinna wyglądać współpraca na linii zespołu zarządzania cenami oraz przychodami z innymi interesariuszami w organizacji?

  • 12:40Pricing behawioralny – hit czy mit?

    • Joanna Iłłakowicz,  Pricing Lead, McDonald’s Polska
    • Pricing behawioralny – czy jego prawdy są wciąż aktualne
    • Dlaczego profesjonaliści też łapią się w jego sidła
    • Jak go jeszcze lepiej wykorzystać w dobie ogromnej presji inflacyjnej


  • 13:20Lunch

  • 14:20Wycena produktów w czasach spowolnienia gospodarczego

    • Łukasz Dębski,  Head of Pricing, Packhelp
    • Jak optymalizować ceny, które zmaksymalizują zyski
    • Jak pozycjonować produkty na rynku vs. konkurencja
    • Jak zarządzać cenami produktów, które nie rotują
  • 15:00Pozafinansowe ceny, czyli czym, jeśli nie pieniędzmi, może płacić nam klient?

    • Paweł Paczuski,  Współwłaściciel, Wiseprice.pl
    • Czas, niewygoda, wysiłek, ryzyko - co w oczach klienta zwiększa koszt zakupu produktu i musimy uwzględniać to w cenach
    • Niepieniężne opłaty od klientów, które można zamienić w realne korzyści biznesowe. Przykłady ze świata, pomysły i trendy
    • Model freemium - jak rozdawać produkty lub usługi za darmo i solidnie na tym zarabiać?
  • 15:40Pricing w oczach UOKiK – na co uważać w umowach B2C i B2B

    • Katarzyna Racka,  Radca prawny, Wspólnik, BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy

    Umowy B2C

    • Informacja o cenie – czy wszystko jasne?
    • Ogłaszanie obniżek/promocji - doświadczenia po wdrożeniu Omnibusa
    • Zmiana cen usług – czy w umowie jest właściwa klauzula modyfikacyjna?

    Umowy B2B

    • Zakaz RPM (Retail Price Maintenance)
    • Algorytmy cenowe a porozumienia cenowe
    • Informacje o cenach konkurentów – kiedy pojawia się ryzyko?
  • 16:10Warsztat 3&4 Narzędzia wspierające ustalanie cen

    • Wojciech Gorzeń,  Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital
    • Maciej Kraus,  Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital

    Macierz przewag konkurencyjnych

    • Jak "złapać" i zwymiarować wartość dostarczaną klientowi?
    • Jak to wykorzystać do pozycjonowania cenowego?
    • Jakie działania i w których obszarach podejmować, żeby móc podnosić ceny?

    Price/Volume trade-off

    • Dlaczego nie tak łatwo "w głowie" policzyć czy lepiej podnosić czy obniżać ceny?
    • Znajomość elastyczności cenowej vs. krzywe reakcji wolumenu/ przychodów/ zysku na zmianę ceny
    • Jak to wykorzystać w praktyce?


  • 17:10Zakończenie

Leszek Banaś

Leszek Banaś

Revenue Manager, Nestle Polska

Od ośmiu ostatnich lat związany z firmą Nestle, producentem między innymi takich marek jak: NESCAFE, WINIARY, KIT KAT czy PURINA. Wychowany na konsumencie, fanatyk shopperowego świata, pasjonat profitowej sprzedaży, 19 lat doświadczenia i wciąż ogromnie ciekawy nowych rzeczy.

Łukasz Dębski

Łukasz Dębski

Head of Pricing, Packhelp

W swojej karierze zawodowej wielokrotnie zajmował się tworzeniem strategii cenowych, podnoszeniem rentowności oraz wyznaczaniem kierunku rozwoju produktów i usług w kontekście zmieniających się warunków rynkowych. Pricingiem zajmuje się zawodowo ponad 10 lat. W tym okresie prowadził liczne projekty optymalizujące ceny i podnoszące rentowność generując dzięki temu łącznie ponad 40m€ EBITy. Jest także Certified Pricing Professional oraz członkiem Professional Pricing Society.

Wojciech Gorzeń

Wojciech Gorzeń

Partner, Head of Pricing & Sales Excellence, Movens Capital

Partner, Head of Pricing & Sales Excellence w Movens Capital – funduszu Venture Capital prowadzącym także działalność doradczą w zakresie Pricingu i Revenue Management. Wcześniej Global Pricing Design Lead w firmie Syngenta w Szwajcarii odpowiedzialny za korporacyjne rozwiązania pricingowe oraz ekspert międzynarodowej firmy doradczej specjalizującej się w optymalizacji cen. Ekspert w zakresie Pricingu i Revenue Management oraz sprzedaży poprzez wartość. Autor publikacji nt. optymalizacji cen i sprzedaży poprzez wartość w uznanych magazynach biznesowych, w tym m.in. Harvard Business Review Polska. Trener warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania cenami, "value selling" (sprzedaży poprzez wartość), negocjacji cenowych dla menadżerów wyższego i średniego szczebla, produkt menadżerów oraz menadżerów sprzedaży. Wykładowca studiów International MBA i Executive MBA na UEK w Krakowie, Akademii Strategicznego Przywództwa ICAN Institute/ HBR Polska, Uczelni Łazarskiego. Wielokrotny prelegent/ key note speaker na konferencjach poświęconych tematyce zarządzania przychodami, podnoszenia rentowności oraz sprzedaży poprzez wartość.

Joanna Iłłakowicz

Joanna Iłłakowicz

Pricing Lead, McDonald’s Polska

Z pricingiem związana od prawie 10 lat. Posiada szerokie doświadczenie w doradztwie strategicznym zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy, które budowała w konsultingu (m.in. PwC). Doradzała przy projektach z branż takich jak e-commerce, FMCG, retail, budownictwo i farmacja. Ekspertka w zakresie opracowywania strategii cenowych i sprzedażowych oraz strategicznego wsparcia działań promocyjnych. Doświadczenie konsultingowe pozwoliło jej rozwijać się w strukturach największych firm. Od 3 lat z powodzeniem buduje i zarządza strategią cenową marki McDonald’s w Polsce.

Maciej Kraus

Maciej Kraus

Partner w funduszu inwestycyjnym, Movens Capital

Partner w funduszu inwestycyjnym Movens Capital . Dr Maciej Kraus całą swoją ponad 15-letnią karierę zawodową poświęcił marketingowi i sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem strategii cenowych (pricingu). Studiował na Stanford i Harvard. Maciej regularnie prowadzi zajęcia na wielu prestiżowych uczelniach, m.in. Stanford i London Business School, autor książek na temat strategii sprzedaży i zarządzania cenami. Pracował w ponad 50 krajach świata dla największych globalnych koncernów oraz małych i średnich firm. TED Talk Macieja ma już ponad 100.000 odsłon!

Paweł Paczuski

Paweł Paczuski

Współwłaściciel, Wiseprice.pl

Współwłaściciel Wiseprice.pl wspierającego firmy w profesjonalizacji zarządzania ceną. W projektach pricingowych wykorzystuje 15-letnie doświadczenie biznesowe i doradcze, autorską metodologię tworzenia i rozwijania modeli biznesowych, a także pasję do analityki, myślenia systemowego i procesowego podejścia. Wolne chwile poświęca na biznesowe wsparcie start-upów i projekty edukacyjne.

Katarzyna Racka

Katarzyna Racka

Radca prawny, Wspólnik, BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy

W latach 2006-2018 związana z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK), gdzie pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora Departamentu Ochrony Konkurencji. Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie konkurencji, zagadnieniach związanych z e-commerce, rynkami regulowanymi, w szczególności telekomunikacyjnym, FMCG, umowami dystrybucyjnymi, przewagą kontraktową w sektorze rolno-spożywczym, a także procedurą administracyjną i sądowo-administracyjną. Doświadczenie zdobywała prowadząc administracyjne postępowania wyjaśniające i antymonopolowe oraz sądowe, m.in. w sprawach z odwołań od decyzji Prezesa UOKIK, organizując i biorąc udział w przeszukaniach i kontrolach przedsiębiorców prowadzonych przez UOKIK oraz Komisję Europejską, działając w grupach roboczych Europejskiej Sieci Konkurencji (European Competition Network), w tym pracując m.in. nad zmianami Modelowego Programu Leniency (programu łagodzenia kar).Brała również udział w pracach dotyczących krajowych i unijnych aktów legislacyjnych, np. ustawy o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji czy Rozporządzenia PE i Rady UE w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego.

Dawid Trojan

Dawid Trojan

Board Member, Revenue & Commercial Insights Director, Śnieżka Trade of Colours

W przeszłości związany z branżą consultingu, w Grupie Śnieżka zbudował struktury oraz obecnie zarządza m.in. obszarem zarządzania cenami oraz przychodami. Pełni funkcję Revenue & Commercial Insights Director, jest także członkiem zarządu Śnieżki Trade of Colours. Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Julia Urbańska

Julia Urbańska

Marketing & Customer Experience Director, eRecruiter

Odpowiedzialna za prowadzenie strategicznych projektów związanych z optymalizacją oferty, wzrostem przychodów, poprawą procesów biznesowych oraz inicjowanie zmian mających na celu budowanie pozytywnych doświadczeń klientów. Od wielu lat współpracuje z platformą eRecruiter, gdzie od podstaw budowała zespół marketingu oraz wprowadzała produkt na rynek rozwiązań HR Tech. W ramach organizacji zainicjowała stworzenie zespołu Customer Experience & Data, który jest centrum informacji o potrzebach i zachowaniach klientów oraz identyfikuje obszary do usprawnień. Wierzy, że odpowiednio zaprojektowane procesy wsparte właściwą technologią mogą znacząco wpłynąć na doświadczenia kandydatów, pracowników oraz klientów. Absolwentka Politechniki Warszawskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Strategic Pricing Management

Wstęp bezpłatny

Strategic Pricing Management

Wstęp bezpłatny

Strategic Pricing Management

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Strategic Pricing Management

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa