WIEDZA KLASY BIZNES - Konferencje, warsztaty i szkolenia Pulsu Biznesu
Zdobywaj praktyczną i aktualną wiedzę, dzięki wydarzeniom "Pulsu Biznesu".
Nawiąż kontakt z najlepszymi profesjonalistami na rynku i odkryj wszystkie tajemnice biznesu.
Lista wydarzeń

2. Kongres Public Affairs
Od regulacji do reputacji: praktyczne nawigowanie w krajobrazie Public Affairs 2025

6. Kongres Komunikacji Kryzysowej
ZARZĄDZANIE ZŁOŻONYM RYZYKIEM REPUTACYJNYM: CYBER, REGULACJE, DEEPFAKE
Przeczytaj w strefie wiedzy
Dezinformacja w firmach 2025: co trzecia firma wciąż bez planu obrony2025-10-29T07:22:48ZDezinformacja nie puka do drzwi. Ona już dawno siedzi w środku – w e-mailach, postach, grupach pracowniczych, komentarzach klientów. To nie kolejna moda czy medialny straszak, lecz codzienność firm i instytucji. Według najnowszej edycji badania Kryzysometr 2025, przygotowanego przez Alert Media Communications w konsultacji ze Stowarzyszeniem Demagog i Stowarzyszeniem Pravda, aż 63% organizacji ocenia zagrożenie dezinformacją jako wysokie lub bardzo wysokie. Co gorsza – ponad 60% firm już jej doświadczyło. Jesteśmy w trybie permanentnego kryzysu informacyjnego.
Fake news kontra reputacja. Jak firmy mogą się bronić w epoce dezinformacji2025-10-20T12:17:47ZŻyjemy w dobie coraz szybciej postępującej cyfryzacji, a Internet należy do jednych z podstawowych zasobów dnia codziennego. Media społecznościowe dają firmom ogromny potencjał do komunikacji, ale też wystawiają je na ryzyko dezinformacji i kryzysów reputacyjnych. Czy istnieje zatem sposób, aby nie wpaść w ich sidła? Jak w świecie fake newsów możemy chronić zaufanie i reagować, zanim szkody staną się nieodwracalne?
Brak komunikacji prezesów spółek Skarbu Państwa z pracownikami szkodzi firmom i wizerunkowi rządu2025-10-01T11:28:49ZZmiana na stanowisku prezesa to jeden z momentów, które potrafią przesądzić o kondycji całej spółki. To szansa na wzmocnienie stabilności i utrzymanie tempa pracy. Jeśli jednak zabraknie komunikacji z pracownikami – szczególnie wtedy, gdy poprzednik miał z nimi dobre relacje i potrafił rozmawiać – firma szybko to odczuje.
Wspólny język w podzielonym świecie - czyli jak marki budują zaufanie międzypokoleniowe2025-07-28T13:02:20ZW czasach, gdy świat wydaje się coraz bardziej spolaryzowany - politycznie, kulturowo, pokoleniowo marki stoją przed poważnym wyzwaniem: jak komunikować się z różnorodnymi grupami odbiorców w sposób spójny, wiarygodny i angażujący, a jednocześnie nie ryzykować utraty zaufania którejkolwiek z nich.
Jak Twoje słowa i zachowanie wpływają na wizerunek marki? PR w codziennej komunikacji2025-07-01T08:28:00ZCzy zdajesz sobie sprawę, że każde słowo, które wypowiadasz, i każdy mail, który wysyłasz, budują Twój wizerunek? A co, jeśli jedna nieprzemyślana wypowiedź może zniweczyć lata ciężkiej pracy nad reputacją?
Marka osobista - narzędzie biznesowe XXI wieku2025-03-26T08:40:07ZMarka osobista jest unikalną kompozycją wielu elementów, składających się na odbiór danej osoby przez jej otoczenie. Siłą marki jest autentyczność. To autentyczność sprawia, że otoczenie nam ufa.
AI a zarządzanie wizerunkiem pracownika – nowe wyzwania2025-03-10T13:24:31ZSztuczna inteligencja otwiera przed nami nowe możliwości, ale też rodzi ryzyka. Modyfikowanie zdjęć, generowanie wizerunków czy deepfake’i – to technologie, które mogą wpłynąć na sposób wykorzystywania zdjęć pracowników. W związku z tym firmy muszą w niedługiej perspektywie przemyśleć, jak skutecznie zarządzać zgodami na wizerunek i jakie mechanizmy kontrolne wdrożyć.
Komunikacja bez e-maila i telefonu: jak dotrzeć do pracowników fizycznych?2025-03-06T10:07:22ZPracownicy fizyczni to nieodłączna część każdej firmy, jednak ich brak dostępu do tradycyjnych narzędzi komunikacji, takich jak e-mail czy telefony służbowe, stwarza nie lada wyzwanie w skutecznym przekazywaniu informacji. Jak więc dotrzeć do tej grupy, by nie tylko informować, ale także angażować ją w życie organizacji? Klucz do sukcesu tkwi w autentyczności, szacunku i zaangażowaniu. W efektywnej komunikacji wewnętrznej liczy się również ciekawy, przystępny format oraz przede wszystkim ludzka twarz biznesu – bo to właśnie relacje i dialog sprawiają, że pracownicy czują się częścią większej całości.
Na przekór algorytmom – sekrety komunikacji międzypokoleniowej w świecie cyfrowego chaosu2025-02-25T08:40:01ZW dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie nowoczesne technologie łączą się z rosnącą różnorodnością społeczną oraz pulsującymi debatami politycznymi i gorącymi wydarzeniami medialnymi, komunikacja nabiera nowego wymiaru. Obecnie, gdy w telewizji dominują gorące debaty, a media nieustannie bombardują nas uproszczonymi hasłami i emocjonalnymi komentarzami, pytanie o autentyczność rozmowy staje się bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Czy potrafimy rozmawiać szczerze, przekraczając granice pokoleniowe i kulturowe? Czy narzędzia cyfrowe naprawdę nas łączą, czy raczej oddzielają? Jedno jest pewne – umiejętność porozumiewania się to fundament budowania trwałych relacji, zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym.
Kryzysy czasów infodemii. Dezinformacja, manipulacja, cyberataki2025-02-20T12:47:08ZCzy można zarządzać kryzysem w erze postprawdy? Dezinformacja, cyberataki i wycieki danych to dziś jedne z największych zagrożeń dla reputacji firm oraz instytucji. W dobie fake newsów i manipulacji informacją, wiarygodność firm jest bardziej niż kiedykolwiek narażona na ryzyko i jedno nieostrożne posunięcie może wywołać lawinę kryzysu, którego skutki będą odczuwalne przez lata. A przecież można skutecznie identyfikować zagrożenia, budować odporność organizacji i zarządzać kryzysami wizerunkowymi. Wiele organizacji jednak tego nie robi. Dlaczego?
Trendy 2025: Komunikacja, która angażuje i wzmacnia markę pracodawcy2025-02-18T09:48:26ZChoć każdy z raportów trendowych na 2025 rok opowiada o obecnych nurtach i nadchodzących zmianach z nieco innej perspektywy, wyłania się z nich dość spójny przekaz. Wciąż tkwimy w postpandemicznej rzeczywistości, jesteśmy zmęczeni technologią, która wywołuje w nas poczucie izolacji, a dezinformacja napędza kryzys zaufania do cyfrowych doświadczeń. Zwracamy się ku korzeniom, szukając połączeń międzyludzkich i optymizmu, skupiając się na dobrym samopoczuciu, ruchu i relacjach. W jaki sposób możemy wprowadzić te trendy do employer brandingu i komunikacji w naszych organizacjach?
Mówić, czy nie mówić? Czyli dlaczego komunikacja wewnętrzna zaczyna się od Lidera2025-02-04T12:07:56ZWielu specjalistów od komunikacji wewnętrznej wprowadza najnowsze narzędzia, inwestuje w atrakcyjne newslettery, Intranet, rozwija aplikacje mobilne. Dwoi się i troi, wykonując najbardziej skomplikowane akrobacje, aby zaangażować ludzi. Jednak bez aktywnego uczestnictwa menedżerów efekty będą mizerne.
Jak dobra komunikacja wewnętrzna pomaga firmom angażować pracowników2025-02-04T11:08:25ZKażdy zarząd firmy komunikuje się z pracownikami, tak jak każdy lider komunikuje się ze swoim zespołem. Zarówno unikanie kontaktu, jak i regularny dialog i informowanie to elementy komunikacji wewnętrznej. Nie można zatem powiedzieć, że są firmy, w których nie istnieje komunikacja wewnętrzna. Można już za to powiedzieć, że są takie, w których zamiast pomagać, osłabia ona biznes. Nawet 50 000 PLN rocznie tracą firmy na nieefektywnej komunikacji (wg. badania State of Business Communication od Grammarly).
Kiedyś to było… czyli o tym dlaczego dziś tak łatwo przeoczyć pierwsze oznaki kryzysu2024-10-17T10:33:21ZJeszcze ćwierć wieku temu komunikacja odbywała się w jedną stronę. Kiedy w mediach pojawiła się treść niezgodna z prawdą, chwytało się za telefon i wyjaśniało sprawę, jeśli nie z samym autorem tekstu, to z jego przełożonym. Społeczeństwo ufało ekspertom i autorytetom, rzadko kiedy publicznie podważano naukowo dowiedzione prawdy (kształt ziemi jest ekstremalnym przykładem, ale czy 20 lat temu ktoś słyszał o płasokoziemcach?). Od tego czasu zmieniło się niemal wszystko.
Komunikacja wewnętrzna w trakcie sytuacji kryzysowej – konieczność, zagrożenie czy szansa2023-11-07T12:35:48ZNiektórych być może tym stwierdzeniem zmartwię, dla innych będzie to coś całkiem oczywistego: nie ma jednej złotej rady na prowadzenie komunikacji wewnętrznej, tak jak nie ma jednej recepty na zarządzenie sytuacją kryzysową.
























