Biznes w gamingu i esporcie
InnowacjeOnlineKonferencja
Biznes w gamingu i esporcie
Inwestowanie w gaming i esport ma sens! Dowiedz się jak robić to z korzyścią dla swojego biznesu.

Wstęp bezpłatny

Czas pandemii mocno wpłynął na każdą branżę. Zarówno firmy jak i konsumenci odczuwają wpływ Covid na swoją działalność. Nie dla wszystkich branż te skutki są negatywne. W branży gamingowej i esportowej notowane są znaczne wzrosty zainteresowania i wydatków związanych z tym sektorem. Wg najnowszych raportów obecnie na świecie jest ponad 2,7 miliardów graczy, którzy wydali w 2020 roku blisko 160 miliardów dolarów na gry. Szacuje się, że do 2023 roku wartość tego rynku przekroczy 200 miliardów dolarów. Te imponujące liczby nie pozwalają przejść obok tematu obojętnie, dlatego też na zorganizowanej konferencji eksperci z branży gier oraz esportu przybliżą specyfikę tych sektorów oraz wskażą kierunki ich dalszego rozwoju w Polsce i na świecie. 

 

Zarejestruj się na wydarzenie online i uzyskaj konkretną wiedzę z zakresu esportu i gamingu:

  • Jak wygląda polski rynek gamedev i jakie są jego perspektywy rozwoju
  • Czy polski esport ma znaczenie na arenie międzynarodowej? 
  • Czy inwestycje w gamedev i esport są opłacalne
  • Czy gry mobilne są ważnym elementem tej układanki? 
  • Czy komunikacja marketingowa w gamingu lub esporcie jest efektywna


Już 18 marca 2021 r., zapraszamy na unikatowe wydarzenie, podczas którego najlepsi eksperci rynku opowiedzą, jak wygląda realna współpraca biznesu ze światem gamingu i esportu! Porozmawiają otwarcie o tym, dlaczego biznes powinien angażować się w gaming i esport i co zrobić by była to dobra inwestycja.

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy:

  • prezesów i właścicieli firmy
  • dyrektorów zarządzających
  • dyrektorów i managerów marketingu
  • kierowników i managerów PR
  • kierowników i managerów CSR
  • oraz wszystkich tych, których interesuje budowanie relacji biznesu z gamingiem i esportem!

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • Renata Grzeszczak,  Project Manager - Team Leader, Puls Biznesu
    • Wojciech Jeznach,  CO-Owner, Fantasyexpo
  • 09:10Key-note open - Rynek startupów w Izraelu jako inspiracja dla polskiej branży*

    • Eitan Reisel,  Founder and Managing Partner, VGames
    • Czym wyróżnia się rynek startupów w Izraelu?
    • Jakie wzorce może zaczerpnąć polska branża? 
  • Gaming

  • 09:40Perspektywy rozwoju polskiego gamedevu

    • Mateusz Witczak,  Wydawca PolskiGamedev.pl. , Krytyk, felietonista, reporter i dziennikarz
    • Jak wygląda obecnie polska branża gier wideo? 
    • Jakie perspektywy rozwoju kreślą się przed polskim gamedevem w kolejnych latach? 
    • Czy istnieją jakieś zagrożenia dla tej branży? 
  • 10:25Gamedev na giełdzie - szanse i zagrożenia

    • Dr Kamil Gemra,  , Partner zarządzający InnerValue, związany z Grupą INC
    • Wojciech Jeznach,  CO-Owner, Fantasyexpo
    • Dlaczego giełda jest dobrym miejscem do finansowania?
    • Jak zabrać się za pozyskanie kapitału?
    • Czy dobra koniunktura dla gemdevu nadal będzie trwała?
  • 11:10Przerwa

  • 11:25Kondycja rynku gier mobilnych w Polsce i w Europie

    • Mariusz Gąsiewski,  CEE Mobile Gaming Lead, Google
    • Jakie pandemia wpłynęła na tę branżę? 
    • Jakie są szanse rozwoju w kolejnych latach tego sektora? 
    • Jaka jest grupa docelowa?
  • 12:10Patent na grę

  • 12:55Gaming w marketingu i komunikacji

    • Justyna Oracz,  Head of Communications, Fantasyexpo
    • Czy gaming i esport są atrakcyjną dziedziną dla marketerów? 
    • Jakie działania marketingowe w gamingu są efektywne? 
    • Jak komunikować marki w esporcie i gamingu? 
  • 13:50Przerwa

  • Esport

  • 14:20Kondycja esportu w Polsce i w Europie - szanse i zagrożenia

    • Paweł Kowalczyk,  Prezes, Polska Liga Esportowa S.A
    • Jaka jest kondycja esportu w Polsce? 
    • Co sprawia, że ta branża zyskuje na atrakcyjności?
    • Jakie są perspektywy rozwoju tego sektora w kolejnych latach? 
  • 15:00Inwestycje w esport, czy to się opłaca?

    • Borys Musielak,  Partner zarządzający, SmokVC
    • Czy inwestycje w esport są opłacalne? 
    • Jak wybrać projekt, w który warto inwestować? 
    • Jaka jest perspektywa zwrotu takich inwestycji? 
  • 15:45Szanse i ryzyka prawne w esporcie

    • Xawery Konarski,  Adwokat, Senior Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • dr Piotr Wasilewski,  Adwokat, Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • Gaming a esport – dwa różne obszary prawa
    • IPR w esporcie
    • Bezpieczeństwo prawne turniejów esportowych
    • Umowy sponsoringowe i influencer marketing – specyfika rozwiązań prawnych w esporcie
  • 16:30Podsumowanie i zakończenie konferencji





    *prelekcja w języku angielskim, nie zapewniamy tłumaczenia

Mariusz Gąsiewski

Mariusz Gąsiewski

CEE Mobile Gaming Lead, Google

Pracuje w Google od 2007 roku. Kieruje inicjatywami związanymi z grami mobilnymi w Google w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając rozwój ekosystemu gier mobilnych i współpracując z czołowymi firmami zajmującymi się grami. Przez większość swojej kariery pomagał największym klientom Google w Europie Środkowo-Wschodniej w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii pomiarów mobilnych. Jest częstym mówcą na konferencjach poświęconych grom i urządzeniom mobilnym oraz jest założycielem GameCamp (www.gamecamp.io), jednej z największych społeczności skupiających specjalistów, związanych z marketingiem gier mobilnych.

Kamil Gemra

Dr Kamil Gemra

, Partner zarządzający InnerValue, związany z Grupą INC

Partner zarządzający InnerValue, związany z Grupą INC. Były wiceprezes zarządu Domu Maklerskiego INC S.A. Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów, adiunkt w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej. Według ankiet studenckich oceniających wykładowców klasyfikowany w top10 prowadzących zajęcia. Stypendysta Akademii Liderów Rynku Kapitałowego fundacji im. Lesława A. Pagi. Na rynku kapitałowym od 2009 r. zarówno jako inwestor, jak i uczestnik wielu procesów po stronie emitentów. W swojej pracy zawodowej, jak i naukowej zajmuje się finansowaniem przedsiębiorstw, rynkiem obligacji oraz komunikacją z inwestorami. Pracował jako doradca dla największych firm notowanych na GPW. Był współtwórcą serwisu dla inwestorów indywidualnych. Wielokrotnie jako ekspert rynkowy udzielał komentarzy dla biznesowych stacji telewizyjnych i innych mediów finansowych. Prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu inwestowania. Autor wielu publikacji edukacyjnych jak i naukowych, w tym dwóch książek.

Wojciech Jeznach

Wojciech Jeznach

CO-Owner, Fantasyexpo

Przedsiębiorca związany od 2014 roku z branża gamingową. Swoją karierę rozpoczął już na studiach prawniczych, które ukończył na Uniwersytecie Warszawskim, tak jak logistykę przedsiębiorstw na Wojskowej Akademii Technicznej. Posiada dyplom ukończenia Programu Venture Capital Unlocked na Uniwersytecie Stanford i dyplom MBA uzyskany na Francuskim Instytucie Zarządzania. Jest też najmłodszym polskim licencjonowanym detektywem. Zawodowo zajmował się rozwojem serwisu Stopklatka.pl, telewizji Stopklatka TV oraz aplikacji OTT FilmBox Live. W Fantasyexpo od ponad czterech lat jako członek zarządu i współwłaściciel. Jest odpowiedzialny za relacje inwestorskie oraz współprace strategiczne.

Xawery Konarski

Xawery Konarski

Adwokat, Senior Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Ekspert prawny z ponad 20-letnim doświadczeniem w nowych technologiach. Starszy partner i współzałożyciel kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy. W Kancelarii nadzoruje prace zespołów Technologie Media Telekomunikacji (TMT), koordynując projekty realizowane w Polsce i w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Wiceprezes zarządu Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT). Prezes Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii (SPNT). Jest doradcą prawnym Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Jako ekspert prawny brał udział w pracach legislacyjnych nad szeregiem ustaw z zakresu prawa nowych technologii. Jest arbitrem Sądu Polubownego ds. domen internetowych przy PIIT. Jest członkiem organizacji: IAPP, INPLP, ITechLaw oraz SABI-IOD. Na przestrzeni ostatnich 15 lat wielokrotnie rekomendowany w polskich i zagranicznych rankingach prawników specjalizujących się w TMT i ochronie danych osobowych (m.in. Chambers Europe, Legal 500, Rzeczpospolita). Autor kilkudziesięciu pozycji naukowych z zakresu prawa nowych technologii i ochrony danych osobowych.

Paweł Kowalczyk

Paweł Kowalczyk

Prezes, Polska Liga Esportowa S.A

Absolwent Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz MBA Executive Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Poprzednio jako Head of Esport w Grupie Ringier Axel Springer Polska, gdzie odpowiadał za rozwój produktów esportowych Grupy oraz relacje z kluczowymi partnerami rynku esportowego w Polsce. Przez ostatnie trzy lata odpowiedzialny między innymi za wdrożenie brandu Esportmania.pl, formatu Misja Esport, akcji #lepsiwgrze oraz plebiscytu Polish Esport Awards, a także nawiązanie partnerstw strategicznych. Przez 7 lat związany z Ringier Axel Springer Polska oraz Onetem, gdzie był odpowiedzialny za onlinowe produkty sportowe (między innymi przegladsportowy.pl, sport.onet.pl oraz ekstraklasa.tv). W międzyczasie odpowiadał za dział marketingu brandu Przeglądu Sportowego.

Borys Musielak

Borys Musielak

Partner zarządzający, SmokVC

Borys Musielak jak współtwórcą i partnerem zarządzającym w SMOK Ventures, funduszu venture capital, łączącym polskie i europejskie startupy z Doliną Krzemową. SMOK inwestuje do 4 milionów złotych w startupy technologiczne i studia growe na wczesnym etapie rozwoju. Wcześniej tworzył Filmaster, firmę która dostarczała silnik rekomendacji treści, kupioną w 2015 przez amerykańską Samba TV. Jest również współtwórcą programu pre-akceleracyjnego ReaktorX, który pomógł ponad 150 początkującym przedsiębiorcom wystartować swój biznes, a także jednym z pomysłodawców Fundacji Startup Poland, think tanku będącego głosem polskich startupów. https://www.dropbox.com/sh/681p60o9ted7wx6/AACWoyYeJEsEhHxnaK2_F1f-a?dl=0&preview=borys-yellow-jacket.jpg

Justyna Oracz

Justyna Oracz

Head of Communications, Fantasyexpo

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. W Fantasyexpo zajmuje się marketingiem oraz public relations. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Potrafi skutecznie łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Eitan Reisel

Eitan Reisel

Founder and Managing Partner, VGames

Founder and Managing Partner of VGames. VGames is a Games fund based out of Israel, we invest in Game companies globally. Prior to VGames I was an angel investor in this space and head of Google's Game team based out of Tel Aviv. I am a father of 4 beautiful kids.

Piotr Wasilewski

dr Piotr Wasilewski

Adwokat, Partner, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Specjalizuje się prawie mediów i reklamy (w tym w szczególności w zakresie mediów elektronicznych), prawie nowych technologii oraz prawie własności intelektualnej, prowadząc kompleksową działalność doradczą, jak i prowadząc spory sądowe, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony dóbr osobistych w Internecie. W Kancelarii odpowiada za praktykę Media Communication & Entertainment. Członek założyciel Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, członek Zespołu Esport przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Stały doradca Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. W latach 2005–2006 koordynator prawny ruchu Creative Commons Polska. Prelegent na konferencjach w Polsce i za granicą, trener specjalistycznych szkoleń z zakresu prawa własności intelektualnej i szeroko rozumianego prawa Internetu, wykładowca studiów podyplomowych (Uniwersytet Jagielloński, Polska Akademia Nauk). Autor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym monografii: Open Content. Zagadnienia prawne oraz Wolność prasowej wypowiedzi satyrycznej. Studium cywilistyczne na tle porównawczym. Adiunkt w Zakładzie Prawa Konkurencji i Środków Masowego Przekazu w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu własności intelektualnej.

Mateusz Witczak

Mateusz Witczak

Wydawca PolskiGamedev.pl. , Krytyk, felietonista, reporter i dziennikarz

Wydawca PolskiGamedev.pl. Krytyk, felietonista, reporter i dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. O grach pisał m.in. w „Playu” „PC Formacie”, „Playboksie” i „Pixelu”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuje z Dwutygodnikiem i „Gazetą Wyborczą”, a w „Polityce” publikuje teksty poświęcone mniejszościom i wykluczeniu.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]