O rankingu i plebiscycie

Ranking 100 Kobiet Biznesu to projekt dziennika „Puls Biznesu”, który powstał w 2011 roku, aby promować przedsiębiorczość kobiet polskiego świata biznesu.

„Puls Biznesu” dostrzega i docenia rosnącą rolę kobiet w zarządzaniu przedsiębiorstwami w Polsce. Najbardziej przedsiębiorcze z nich stworzą ranking „100 Kobiet Biznesu 2018”. Zostanie on opublikowany w grudniu w formie ekskluzywnego dodatku do dziennika „Puls Biznesu”. Rankingowi, jak co roku, towarzyszyć będzie plebiscyt czytelników. Spośród zgłoszeń redakcja wytypuje 10 pań, a internauci wskażą tę, która otrzyma tytuł "Kobiety Biznesu 2018 roku".
 
W ósmej edycji rankingu mogą brać udział panie, które co najmniej od 2016 r. pełnią funkcję prezesów lub są właścicielkami 100 proc. udziałów firmy. O miejscu zadecyduje kondycja finansowa zarządzanych przez nie przedsiębiorstw. Dane finansowe analizować będzie wywiadownia gospodarcza Bisnode, autor rankingu „100 Kobiet Biznesu”.

Natomiast do plebiscytu można będzie nominować panie bez względu na pełnione przez nie funkcje, wielkość firmy czy obroty – tu nie liczą się kryteria finansowe, lecz osiągnięcia, oryginalność, innowacyjność.

Projekt zakończy uroczysta gala finałowa, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia laureatkom tegorocznego rankingu.

Podstawowym celem rankingu „100 Kobiet Biznesu” jest wymiana doświadczeń i wsparcie dla wszystkich pań, które chcą spełniać się zawodowo i prywatnie, zdobywać wiedzę i dzielić się nią. Mamy nadzieję, że lektura sylwetek oraz ścieżek kariery najbardziej liczących się kobiet w polskim biznesie zainspiruje je, doda im skrzydeł i pozwoli uwierzyć we własne możliwości.
 
 
Nabór zgłoszeń do rankingu i plebiscytu "100 Kobiet Biznesu 2018" trwa do 12 października.
Udział jest bezpłatny.
 
 
Laureatki rankingu i plebiscytu o inicjatywie "Pulsu Biznesu":
 
 

Inicjatywa taka jak ranking czy plebiscyt 100 kobiet biznesu kładzie akcent na obecność i rolę kobiet w tworzeniu i rozwijaniu polskiej gospodarki. To bardzo ważne, gdyż historycznie udział ten był znikomy i ignorowany. Uzmysłowienie sobie wpływu i rosnącego zaangażowania w te procesy po stronie kobiet dla wielu osób jest zaskoczeniem. Co ważne konkurs ten pozwala na akcentowanie tej roli nie każąc kobietom wyrzekać się specyficznej roli w społeczeństwie, w ramach której łączy zadania skutecznej liderki, naukowca, matki, żony i organizatora domowego ogniska, jednocześnie realizując swe pasje. To właśnie najbardziej mi się podobało w tegorocznej edycji: z dumą mogłam mówić o moich priorytetach, którymi są rodzina i samorealizacja, jednocześnie akcentując świetne wyniki biznesowe, działalność charytatywną oraz fascynację kulturą Azji przejawiającą się w nauce języka japońskiego. Co istotne w tegorocznej edycji konkursu zaistniały wyraźnie po raz pierwszy firmy zajmujące się ochroną środowiska – to ważne, że organizatorzy postawili nie tylko na indywidualności menadżerskie ale także na idee. Konieczność ochrony środowiska w kontekście rosnącej liczby nowotworów, alergii i pogarszającego się zdrowia środowiskowego jest bardzo istotna, szczególnie, że w obszarze tym rola kobiet będzie nieoceniona. Wniosek z tego jest jeden: zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn są osoby wyjątkowe i wyjątkowo przeciętne – pora by odżegnując się od stereotypów mówić o osobach, których życie i rola pełniona w społeczeństwie są pozytywne i znaczące bez względu na płeć. Moim marzeniem jest by powstał konkurs w którym staną do rywalizacji zarówno kobiety i mężczyźni na równych zasadach. Szczerze wierzę, że jest wiele kobiet, które osiągną wysokie lokaty w takim konkursie, czego wszystkim businesswoman serdecznie życzę, gratulując tegorocznych wyników.

Katarzyna Michniewska, prezes Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań
Kobieta Biznesu 2017 według czytelników "Pulsu Biznesu" i Bankier.pl

 
Wielkie uznanie dla "Pulsu Biznesu", najważniejszego źródła informacji dla świata biznesu w Polsce, za już VI edycję konkursu 100 Kobiet Biznesu. Ta inicjatywa potwierdza, iż dostrzega on niezwykle ważne problemy współczesnego biznesu albowiem świat przeżywa największy w historii kryzys przywództwa polegający nie tylko na braku wystarczającej liczby liderów, ale przede wszystkim na braku kompetencji do zarządzania w zmieniającym się dynamicznie otoczeniu. biznesowym. Remedium na powyższy problem to przyspieszenie procesów dywersyfikacji na wysokich szczeblach zarządzania. Współczesny świat, zarówno biznesu jak i polityki, zgłasza pilne zapotrzebowanie na przywództwo kobiece. To wynik badań przeprowadzonych na próbie 60 tysięcy respondentów, którzy zdefiniowali oczekiwane cechy przywódców, które w większości okazały się być cechami przypisywanymi kobietom.

100 nagrodzonych przez Puls Biznesu kobiet całkowicie ten wynik potwierdza. Laureatki to odważne w decyzjach, ale wrażliwe na potrzeby coraz bardziej złożonych grup pracowników i klientów managerki. Promowanie takich postaw jest zachętą dla tysięcy kobiet po podejmowania podobnych wyzwań. Szczególnie, że ciągle zbyt mało jest wzorców managerek, które osiągnęły sukces. Malejący udział kobiet w radach nadzorczych i zarządach spółek skarbu państwa, jednoznacznie potwierdza, że promocja kobiet-liderek jest niewystarczająca. 

Dla mnie, już dosyć świadomej swoich osiągnięć managerki, to kolejna okazja do wsparcia młodszych koleżanek i satysfakcja, że jest ważna, niezależna organizacja, która moje / nasze kobiece osiągnięcia docenia i promuje. Dlatego dziękując Pulsowi Biznesu za tę wspaniałą inicjatywę jednocześnie apeluję, aby kontynuował konkurs, a nawet podjął dodatkowe działania na tym polu.

Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch
Laureatka rankingu „100 Kobiet Biznesu 2016


Kobiety kształtują rynek w równym stopniu co mężczyźni. Wymaga to ciężkiej pracy, ale efekty motywują do dalszego działania. Już od ponad 30 lat jestem aktywna biznesowo na rynku nieruchomości za granicą, jak i w Polsce. Cieszy mnie to, iż firma którą od początku kieruję, nieustannie się rozwija, a klienci darzą nas dużym zaufaniem. Znalezienie się w tak zaszczytnym gronie laureatek rankingu „100 Kobiet Biznesu” to prawdziwa przyjemność. W perspektywie całego zestawienia dobrze widać jak silna jest obecność kobiet w biznesie, a uwagę zwraca przede wszystkim różnorodność branż, w których odnosimy sukcesy. Zachęcam serdecznie Panie kierujące firmami do wzięcia udziału w tym rzetelnym i obiektywnym konkursie. Warto pokazać, że jesteśmy przedsiębiorcze.

Monika Dębska – Pastakia, Partner i Prezes Knight Frank Sp. z o.o.
Laureatka rankingu „100 Kobiet Biznesu 2016”